מה חשוב לדעת לפני תרגום הקלטות?

שירותי תרגום מקצועיים משרתים אינספור אנשים המעוניינים לתרגם טקסטים משפה אחת לאחרת. אך לא פחות חשוב מכך, חברת תרגומים מקצועית מציעה גם תרגום כתוביות ושירותי תמלול לכל המעוניין בכך. מה חשוב לדעת לפני שתפנו לסיוע של חברת תרגום מקצועית ומדוע יש להעדיפה על פני תרגום פרטי? הנה כל מה שחשוב שתדעו לפני.

רגע, למה צריך חברה מקצועית?

על פניו, נראה כי כל אדם המצויד בשמיעה תקינה ויכולת הקלדה סבירה יוכל לבצע עבורכם שירותי תרגום להקלטות. בפועל – אין הדבר כך. גם תמלול שלא כולל תרגום חייב להיעשות על ידי מקצוענים בלבד, וקל וחומר שהדבר כך כשמדובר בתוספת של אלמנט התרגום. אם אתם זקוקים לשירותי תמלול הכרוכים גם בתרגום משפה אחת לאחרת – אתם חייבים לפנות אל חברה מקצועית שזהו תחום ההתמחות שלה, שכן כל אפשרות אחרת תפגום בתוצאה הסופית.

דיוק הוא הבסיס לעבודה המושלמת

בניגוד למה שנהוג לחשוב, תמלול הוא לא מלאכה טכנית, ולא כל שכן תרגום. על מנת שהמתרגם יבצע את עבודתו בצורה הטובה ביותר, עליו, ראשית, לערוך להשתמש בשתי מיומנויות במקביל – תרגום ותמלול. מהירות ההקלדה חייבת להיות גבוהה בהרבה יותר מהממוצע, על מנת שיוכל לעמוד בקצב ולערוך את התמלול באופן המושלם. במקביל, עליו להיות בקיא בדקדוק של שתי השפות – שפת היעד ושפת המקור. כל מילה, כל פסיק, כל תו וכל משפט נמדדים תחת זכוכית מגדלת, כמו גם מחוות שניתן לשמוע אך לא ניתן לקרוא – כמו למשל צחוקו של האדם. הניואנסים הללו הם שקובעים את התוצאה הסופית, ועל כן חשוב שהדיוק יהיה מושלם, לא פחות.

אילו מיומנויות נדרשות מהמתרגם?

לאחר שסקרנו את מלאכת התרגום והתמלול שבאה לאחריו, תוכלו להבין בעצמכם מדוע מדובר בתהליך חשוב המצריך תכנון ואינטיליגנציה. המיומנויות הנדרשות מהמתרגם הן, ראשית, שמיעה חדה. עליו להבין את מה שהוא שומע ולתמלל במהירות, תוך הבחנה בין הדוברים השונים, זיהוי גוון הקול שלהם ושימת לב לניואנסים. בנוסף, חברה מקצועית לא תסתפק רק בתרגום ותמלול של ההקלטה, אלא תערוך גם הגהה ועריכה לטקסט כך שהתוצאה הסופית לא תהיה רק מהימנה למקור – אלא גם מדויקת, מקצועית ואיכותית. בנוסף, בטרם תעניקו לחברה את הקלטת אותה אתם מבקשים לתרגם, חשוב שתשתפו את האדם מולו תעמדו במלוא האינפורמציה שהוא זקוק לה – מהי מהות ההקלטה? למה היא מיועדת? מהם הדגשים שעל המתרגם לשים לב אליהם? מהם לוחות הזמנים בהם החברה צריכה לעמוד וכיצד נראית התוצאה הסופית? כל הדברים הללו חייבים להיות מתואמים מראש, על מנת שלא תקלעו בסופו של דבר למצבים של חוסר הבנה או עוגמת נפש – הבהירו הכל מראש, הבינו מה אתם מקבלים בתמורה ובחרו רק בחברה מקצועית המצוידת בידע המקצועי, במוניטין ובניסיון הדרושים על מנת שתוכלו ליהנות מתוצר סופי מדויק ואיכותי.